Slowgoin'

Senaste veckan, eller de senaste 7 dagarna hur som helst, har gått riktigt långsamt. Väntar bara på att få vända almanackan till april! Tentaskrivandet gick iaf bra, jag var hör och häpna färdig onsdagkväll. Med lite finslip på torsdagen :) Resultatet dröjer skulle jag tro, men nu är det gjort iaf. Helgen var otroligt lugn, jobbade lite på Scorett men annars hände inte mycket intressant. Filmmys hemma hos Linda i söndags.

Idag är det onsdag och jag sitter i skolan. Ny kurs har börjat, tiden får utvisa hur den blir. Första föreläsningen nu och den är väl, hyfsad... Oerhört lätt dock att sitta och greja med annat! Men det är ju iaf lite socialt att vara i skolan haha. I eftermiddag ska jag på min sista sånglektion. Ska bli jättekul, men inte kul att det är den sista. Och ikväll ska jag träffa Casandra ♥ 

På fredag åker jag till Oslo för att hälsa på min goa Alexandra :) Ska bli så himla kul och mysigt, längtar verkligen! Hoppas på sol, kanske ett (eller ett par) glas rosé för att, i så fall, fira att våren är här?! Jag som aldrig har varit i Oslo tycker att det kan vara dags nu, höhö. April blir en sjukt fattig månad för mig, men en tripp till Norge får jag väl unna mig. Blir mer och mer irriterad för varje dag som går angående studielån och studiebidrag. 4000 kr i maj, som ska räcka hela juni. 0 kr i juni, som ska räcka hela juli (då man dessutom redan levt på minus en månad). Och sen i juli lite lön från junis sommarjobb - men hur mkt kan det bli med tanke på att sommarvikariet börjar runt den 20e...? Ja, jag tror ni fattar. Denna kurslitteratur också som man ska ha förbättrar inte situationen. En liten fotnot - hur kan man lägga ut begagnad litteratur för HÖGRE PRIS ÄN NYPRIS??? Idioter (: Skatteåterbäring är min räddning i år!!

Ska kämpa med att stå ut en dag till av mars, sen är det äntligen 1 april :D Hej vår och uteserveringar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0