Juni, juli, augusti

Heeej på er! Nu är jag här igen! Blir lite mobilbloggande, jag är i Malmö med goa brudar å hälsar på Stina. Underbart! Sommar och sol, igår gick vi runt en massa, åt glass vid havet, tog en islatte och svettades och på kvällen blev det grill och bärs! Kallt blev det på kvällen tyvärr så jag frös och blev lite opeppad i kön in till Debaser (uteställe). Men in gick vi fast jag och Johanna drog hem lite tidigare. Passade på att bli lurade på pengar av taxichauffören också. Oh yeah! Men vi hade en bra kväll :)

Så vad har hänt sedan sist? Jag är klar med mitt första år på högskola! :D 33,3% färdigutbildad sjuksköterska! Skrev tenta 31 maj och väntar på resultatet - vi får hoppas det går vägen. Mina gympabarn tävlade i början av maj och var huur duktiga som helst!! Jag och Carro blev helt rörda! Dom vann dansen och alla tre lag fick medalj på redskap! Himla söta :) men efter det fick jag sommarlov från barngympan vilket ändå var skönt. Lite mer ledig tid! Jag själv har också tävlat, dels samma tävling som småtjejerna (och det gick väldigt bra även för oss) och dels RM3 i Örebro förra helgen! Sjukt roligt att åka iväg en helg å tävla, det var inte igår minsann! Jag ställde min dubbelskruv och är himla nöjd över min insast hihi. Och det är vi allihopa, det blev ingen finalplats men vi gjorde en grym tävling! Nästa gång får vi se till att ha lite mer svårigheter :)

Vad mer har jag hittat på under senaste månaden tro? Jag lyckades drabbas av vääärldens jävla huvudvärk för några veckor sen som ingen visste vad den berodde på. Det blev besök på akuten, vårdcentralen, hos optikern och hos tandläkaren - och det var inte förrän efter andra besöket där som dom hitta felet. En död tand!!! Haha. Fyyyyy tusan vad ont asså, jag trodde huvudet skulle sprängas ett tag. Och allt på grund av en liten tand. Men nu är huvudvärken borta, dom har tagit bort det infekterade ur tanden och börjat rotfylla... Det blir en dyr historia med andra ord! Men så länge jag får må bra är jag nöjd! Någon träning har det inte blivit på ett tag till följd av smärtan jag hade, men jag ska snart försöka dra igång igen. Tyvärr finns det inte så mycket tid dock, jag jobbar 7 dagar i veckan nästan heela sommaren! Ångrar lite att jag sagt ja till så sjukt mycket jobb...kommer hem från Malmö på måndagkväll och på tisdag börjar kämpandet.. Startar "lite lätt" med 07-01 (äldreboende och pråmen) och sen jobbar jag varje dag fram till den 27e, en del av dagarna dubbelt. Det blir några dagar i månaden på Scorett, några på Pråmen, och 80% under 8 veckor på ett äldreboende. Men det kommer nog gå bra :)

Nu har dom andra tjejerna (sjusovarna) vaknat så vi ska nog gå i till stan och äta frulle i solen :) Hoppas allt är bra med er!

Pussochkram, over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0