Day off

Idag är jag ledig! Wehej!
Sitter vid köksbordet med en kopp te, precis ätit vaniljyoghurt med sveriges godast musli!!!! AXAs f-müsli GULD! Ha haaaa! =) KÖP DEN!

Böckerna ligger i en hög bredvid, eftersom jag är skolfri idag som sagt så ska jag ta tag i mitt tentaplugg! Bara en vecka kvar, så det kanske är dags? :/ håll tummarna för att jag hittar disciplinen och verkligen PLUGGAR idag.

Imorn är det dags för SISTA SEMINARIET för den här kursen. Ska bli sjuukt gött. Tyvärr var denna uppgiften helt bananas och vi fattar inte alls varför vi gjort det. Synd när dom lägger sånna uppgifter så nära tentan! Helt totalt meningslöst. Men men! Sen är det iaf en GRYM HELG som väntar!!!! :) Imorn efter skolan ska jag först hinna med lite kalas för Adri, sen blir det hem å handla å så för på kvällen kommer CARZAN å lite brudar hit. Blir käk å idol å mys! På lördag är det oktobermarknaden och snälla gud, låt det bli sol! Det är aldrig sol på oktobermarknaden! Ska dit i vilket fall en stund, det är tradition! Kan bli några stumpinköp! Och på kvällen är det FEST!!!! Marknadsfesten, och det kommer bli helgrymt :D Kan bli förfest här i lägenheten, trots att mycket inte är färdigt, men vi har ju iaf en soffa att sitta i ;)

Man får ju som vanligt lite halvpanik över vad man ska ha på sig, speciellt när man som jag inte festat på hur länge som helst, men jag har iaf bestämt mig nu :) Blir ett par höga svarta shorts (lånat av Kathy, här kommer ni till hennes blogg!), en skjorta och strumbyxor! Kanske mina nya småprickiga! Nu fattas bara lite bränna!!! Blä vad blek jag är verkligen. Funderar på å dra en sväng till solariet idag, det var mer än ett år sedan jag solade sist så det kan ju vara okej nångång sådär :)

Kan komma fler inlägg under dagen!
So long, Linda

Kommentarer
Postat av: Carzan

Ja helgen kommer att bli MAGISK(vbgs inneord)..Ska bli supermys på fredag! Så damen har bestämt att det blir idolmys, ja men okej! :) Bara vi får umgås! :) Lördagen kommer bli grym, hjälp! Jag vet inte vad jag ska ha på mig! Har lagt upp lite alternativ på min blogg..hoppas de finns på H&M här i k-stad. Blir shopping i morgon.



Solarium, neeeeej!!! :D Inte en bra idé..finns hur många som helst som får hudcaner utav de farliga uv-strålarna. DU som läser till sjuksköterska borde inse faktum att det faktiskt inte är bra alls!! De håller ju på att ta bort solarium på gym och de blir färre och färre solarium nu. Så dont! De gör ingen skillnad! :D



Hmm..har jag något mer att tillägga. NEJ.

2010-10-28 @ 10:56:40
URL: http://carzan.blogg.se/
Postat av: Carzan

Solarium lika farligt som rökning

Ger 75 procents ökad risk för cancer.

Nu höjs varningsgraden för solarier. De klassificeras nu som lika cancerframkallande som cigaretter.



Det är WHO:s institut för cancerforskning som presenterar en rapport som slår fast att det är säkert att solarier ökar cancerrisken.



Som grund till beslutet ligger bland annat en metaanalys som visar att personer som börjat sola i solarier före 30 års ålder löper 75 procent ökad risk för malignt melanom som är den dödligaste formen av hudcancer,



skriverhttp://nyheter24.se/nyheter/utrikes/158878-solarium-lika-farligt-som-rokning Dagens Medicin.



2010-10-28 @ 11:00:23
URL: http://carzan.blogg.se/
Postat av: Carzan

höhö, vad jag är töntig..!! :D

2010-10-28 @ 11:00:36
URL: http://carzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0