Vårsol

Hej hej hej! Hur mår ni?

Idag lyser solen utanför fönstret, och jag har redan varit ute på två promenader. En i morse på en halvtimma, och en tillsammans med Linda alldeles nyss, på en timma. Visst är det härligt! Dock har inte förmiddagen i övrigt varit något vidare. Solen ska ju göra oss glada, eller hur är det?!

Nu är min praktik färdig - jag har verkligen haft 3 lärorika veckor! :) Fått göra massvis med saker och är supernöjd. I sommar ska jag tillbaka, men då får man lön för mödan också höhö. Annars rullar dagarna på, det är dags för hemtenta nu och med bara drygt en vecka kvar till inlämning ska jag se till att börja imorgon. Helt kommit ur pluggandet nu med så lungt i skolan under dessa veckor! Va lätt det är...

Min största motgång just nu (för sådana har vi väl alltid allihopa?) är mina knän som inte alls verkar trivas på min kropp. Kanske lika bra att skära av benen vid låren? Nej usch, så farligt är det som tur är inte - men trappor är något jag bävar för, och springa ska vi inte tala om. Är det meningen att man vid 22 års ålder inte ens ska kunna springa till bussen? Att man som 22-åring ska behöva stödja sig på trappräcket för att komma ner till bottenplan i lägenhetshuset? Imorgon ska jag i alla fall till en naprapat på Rygg- och Ledkliniken i Trollhättan och jag hoppas att det kommer ge resultat. Helst av allt ville jag komma till ortopedläkaren, men då är det förstås mer väntetid. Och ska man gå den billiga vägen genom vårdcentralen får man uppenbarligen vänta flera månader. Så nu ger jag detta en chans och hoppas på det bästa. Vi får se vad han säger imorgon. Kommer känna mig riktigt besviken om jag kommer hem med ett papper på övningar jag behöver göra för att träna upp knäna - lika förvirrad som innan :(

Måste berätta lite om tävlingen förra helgen också ju! :) Mina knän klarade dagen och det var riktigt roligt!! Kom hem med TRE guldmedaljer runt halsen - trött, nöjd och stolt. Kan ju lägga till att jag alltså bara var med på de grenarna mitt lag vann i, höhö. Allt för att skryta. :) Bild kommer häär!



Nu ska jag ta och byta lakan, hade hoppats på att få tvättat lite idag men det var fullbokat nere i tvättstugan så jag får ta det imorgon. Har ju lyxen att ha tvättmaskin i lägenheten, men lakan och handdukar tvättar jag ändå alltid där nere. Borde få tummen ur och gå bort till gymmet också, men har verkligen ingen lust till det idag. Någon som känner samma?

Ikväll är det dags för sånglektion också, har bara varit där 3 gånger för förra veckan hade jag ont i halsen. Är fortfarande snuvig men idag får det gå. Efter sånglektionen tar jag med Dustin (är hundvakt) hem till Malin för lite onsdagsmys.

So long, Linda

Jag i London när jag var där i januari och hälsade på min gamla värdfamilj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0