Give me inducements

Ledig idag, och det är så underbart skönt! Var riktigt välbehövligt att få sova ut. Tyvärr var det dock svårare än jag tänkt att sätta igång med min individuella inlämningsuppgift som ska göras till på fredag. Klockan är redan två (!) och jag har inte börjat än. Inte så förvånande kanske? :( Jag behöver lite motivation!

Har varit himla skönt väder idag, strålande sol och några plusgrader. Är våren på väg? Man kanske inte borde hoppas på det. Nu har dock molnen kommit, regn får det inte bli! Jag och Adri tog en kort promenad förut och köpte en ny dörrmatta till hallen (den vi har nu är för tjock haha så vi kan inte stänga vår innerdörr) och en fantastiskt fin bokhylla till vardagsrummet. Skönt med frisk luft - och det blev riktigt bra med bokhyllan också :) Nu har jag någonstans att ställa mina noter, yay! Har jag sagt att jag ska börja ta sånglektioner igen förresten? 5 gånger har jag bara bokat, på Medborgarskolan i Trollhättan, men ändå :) Tänkte prova och se hur det är, har inte så höga förväntningar. Skulle ju egentligen börjat på StageVoice i Göteborg, men där är det mer än dubbelt så dyrt, plus att resekostnader tillkommer och att det tar mer tid. Så jag ger detta ett försök :) Börjar på onsdag nästan vecka!! Whooop whoop.

Nya Veckorevyn trillade ner i brevinkastet idag också, så jag har kikat lite i den. Fick en gratisprenumeration när jag shoppade på Nelly.com för ett tag sen. Läste om Melanotan - ni vet sprutorna som folk tar för att bli bruna, eller "barbie-drogen" som den också kallas. Helt sjukt ju, blir riktigt rädd! Folk som hamnat i koma och grejer på grund av det, och fått elakartade förstorade leverfläckar. Hej cancer! Jag har faktiskt en nära vän som tagit detta, men som tur var hände inget allvarligt med henne. Så jag uppmanar ALLA som läser: Ta inte Melanotan! Det är en drog!

Så då var det sagt också :)

Funderar nu på att tvätta en tvätt, vattna blommorna, och gå ut med skräp, men jag vet ju innerst inne att jag borde se bort från allt det och bara sätta igång med pluggandet. Haft en riktigt stressig tid nu ett tag, och det tar ju på en... Alla dessa måsten! Tyvärr är jag även duktig på att ta på mig för mycket, så jag får väl skylla mig själv...

Over and out.

Kommentarer
Postat av: carzan!

mmmm...!!

2011-02-02 @ 16:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0